2022.04.26

Po 50-ies metų – jubiliejinis Le Bambole kolekcijos sugrįžimas

Dalintis

Nesenstanti aštuntojo dešimtmečio provokacija – ikoniški Mario Bellini kūriniai vėl spindi interjero pasaulyje. Šiemet talentingasis B&B Italia dizaineris primena apie 1972-uosius. Aštuntojo dešimtmečio ikona ir 1979 m. „Compasso d’Oro“nugalėtoja „Le Bambole“ gimė 1972 m. Ši serija žaismingu pavadinimu, itališkai reiškiančiu „lėlė“, buvo penktasis produktas, kurį italų dizaineris Mario Bellini sukūrė kartu su „B&B Italia“. Pristatydamas „Le Bambolę“, M. Bellini teigė, jog iš esmės ji yra didelė, minkšta pagalvėlė.

Dizainerio vizija tapo užduotimi „B&B Italia“ gamybos ir plėtros centrui. Buvo siekiama įgyvendinti M. Bellini idėjas ir sukurti fotelį, atrodantį taip, lyg būtų pagamintas tik iš pagalvėlių be laikančiosios konstrukcijos. Tuo pačiu buvo norima sukurti natūralią formą, kuri iš pirmo žvilgsnio asocijuotųsi su komfortu ir švelnumu.

Kai gamybos idėja buvo išpildyta – atėjo laikas pristatyti ją rinkai.

Aštuntasis dešimtmetis Europoje ir JAV gausus žaliųjų, taikos ir moterų lygybės teisių organizacijų iniciatyvų. Šiuo laikotarpiu lemtingi teisiniai sprendimai moters teisių atžvilgiu paskatino visuomenę pripažinti, kad atėjo laikas naujai įvertinti moteriškumo galią. Tai lemtingas laikas, kai moteris įgavo drąsos, o visuomenė galiausiai vieningai pribrendo pokyčiams. Moters kūnas tapo jos
nepriklausomybės deklaracija, užkariavimo ir tuo pačiu išsilaisvinimo simboliu.
Piero Busnelli – „B&B Italia“ įkūrėjas, garsėjantis drąsiomis, novatoriškomis idėjomis ir gebėjimu numatyti tendencijas, patikėjo „Le Bambole“ pristatymo kampaniją Oliviero Toscani. Fotografas surengė žaismingą, išskirtinę ir labai provokuojančią fotosesiją kartu su Donna Jordan. Ekspresyvumu bei tam laikmečiui drąsia išvaizda garsėjantis „Vogue“ viršelio modelis ir aktorė buvo įamžinta laisvų, provokuojančių nuotraukų serijoje, kuriai pozavo be viršutinės dalies drabužių.

Nuotraukų autorius: Oliviero Toscani; Modelis: Donna Jordan

 

 

 

1972 m. „Salone del Mobile“ parodoje plakatai buvo cenzūruoti su juoda juosta ant modelio krūtų. Kampanija įgijo dar didesnį populiarumą visuomenei aktualių klausimų kontekste ir tai turėjo neįtikėtinai didelį poveikį visai „Le Bambole“ reklamos kampanijai.

2007 m., praėjus 35 metams, „B&B Italia“ paprašė Mario Bellini atnaujinti „Le Bambole“ formą. Reklamos kampanija vėl buvo patikėta Oliviero Toscani, kuris pristatė atnaujintą „Le Bambolę“ – dvivietį fotelį naujajam tūkstantmečiui.

Interjero gurmanams atpažįstamas ne tik minėtosios serijos pavadinimas, bet ir siluetas. Vos pažvelgę į Le Bambole formas identifikuosite jos minkštumą ir patogumą. 2022-aisiais kolekcijos pagalvėlių formos buvo dar labiau ištobulintos ir atnaujintos pagal technologinius gamybos, tvarumo ir ekologijos standartus. Perdirbtas PET plastikas atrado savo vietą prestižinio baldų gamintojo audinių paletėje ir drąsiai kviečia naujai pažvelgti į prieš pusšimtį metų įgyvendintas stiliaus idėjas.

 

Tęsdami 1972 m. pradėtas reklamos kampanijos idėjas, „B&B Italia“ pristato atnaujintą baldų seriją įamžindami išskirtinius modelius iš viso pasaulio, kurie primena apie 1972 m. vertybes, aktualias ir šiomis dienomis. Modernų požiūrį „B&B Italia“ atskleidžia įgyvendindami ir netradicines kolaboracijas. 2022 m. jubiliejinėje, 60-joje „Salone del Mobile“ parodoje
įgyvendinta dizaino idėja su britų mados dizainere Stella McCartney. Dizainerė pasirinko ranka pieštų grybų motyvą siekdama perteikti prasmingą tvarumo idėją. Prieš 410 milijonų metų susiformavusi grybų „Fungi“ augmenija, remiantis mokslininkų tyrimais, nėra nei augalai, nei gyvūnai, bet turi ir vienų, ir kitų organizmų požymių. Evoliucionuodama kiekviena grybų rūšis prisitaikė prie atitinkamų gyvenimo sąlygų. Todėl Stella McCartney tiki, kad būtent „Fungi“ yra mados ir mūsų planetos ateitis. Įkvėpta šios idėjos dizainerė pritaikė šį audinį „B&B Italia“ 2022 metų „Le Bambole“ baldų kolekcijai ir drabužių bei mados namų interjere.

Išskirtinio dėmesio mados pasaulyje sulaukę modeliai taip pat prisideda prie atnaujintos „Le Bambole“ kampanijos ir tęsia 1972 m. įgyvendintas idėjas. Viena jų – modelis Liu Wen – mados istorijoje įrašyta, kaip pirmasis Azijos modelis papuošęs JAV „Vogue“ viršelį. 33-ejų moteris yra taip pat ir pirmasis Kinijos modelis vaikščiojęs „Victoria’s Secret“ angelų šou podiumu bei tapusi „Estée Lauder“ prekinio ženklo veidu.

Švelni atnaujintos Le Bambole harmonija ir žaismingas neformalumas kuria provokuojantį namų charakterį, o skirtingos apmušalų tekstūros bei raštai išplečia galimybes sukurti individualų, išskirtiniam skoniui pritaikytą dizainą. Žaismingos Mario Bellini idėjos atsiskleidžia iki menkiausių smulkmenų – tai atsispindi ir skirtinguose Le Bambole kolekcijos baldų pavadinimuose: fotelis (Le Bambole), sofa (Granbambola), lova (Bamboletto).

DIZAINERIS

Mario Bellini

Tarptautiniu mastu žinomas architektas ir daizaineris, aštuonis kartus apdovanotas „Auksinio kompaso“ apdovanojimu. Net 25 Mario Bellini darbai yra nuolatinėje Niujorko „MoMA“ dizaino kolekcijoje, 2015 metais Milano trienalėje jis buvo apdovanotas aukso medaliu už nuopelnus architektūroje.

Kūrėjo darbuose atsispindi jo talentas jungti dizainą ir architektūrą, o jo darbai yra puikus to pavyzdys – unikalus laviravimas tarp įvairios dizaino kalbos, geometrijos ir medžiagiškumo.